logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

פרויקטים של התחדשות עירונית בהרצליה

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / פרויקטים של התחדשות עירונית בהרצליה

פרויקטים של התחדשות עירונית בהרצליה

הרצליה היא עיר מבוקשת ויש בה פרויקטים של התחדשות עירונית. אם אתם רוצים לדעת יותר על פרויקטים מעין אלו ורוצים ליווי צמוד מהמובילים בתחום, אנחנו בגלובלינקס נשמח לסייע לכם. צרו איתנו קשר בהקדם!

 

הרצליה הוכרזה כעיר כבר בשנת 1960 וכיום, 40 שנה מאוחר יותר, היא נחשבת כאחת הערים המבוקשות והאטרקטיביות ביותר הן למגורים והן עבור השקעה בתחום הנדלן. הסיבות לביקוש הגדול לקניית דירות בעיר, טמונות במספר פרמטרים: ראשית כל, מיקומה האטרקטיבי של העיר
כ-10 קמ מצפונית לתל אביב. מעבר לכך, מדובר בעיר חוף, אשר כוללת חופי ים מטופחים, כמו גם את המרינה המדוברת. בנוסף, העיר הרצליה מציעה לתושביה רמת חיים גבוהה, אם זה בכל מה שקשור לחינוך, לפנאי ולתרבות. כך יוצא, שבכל תקופת זמן, יש לא מעט אנשים אשר מחפשים לרכוש דירה בעיר. אז חשוב שאותם אנשים ידעו כי לצד, האופציה של רכישת דירה באחד הפרויקטים הנדלניים החדשים בעיר, ישנה דרך נוספת ליהנות מרכישת דירה שכזאת והיא עוברת דרך פרויקטים של התחדשות עירונית בהרצליה. מכיוון שלא מעט פרויקטים שכאלו יצאו לפועל בעיר בשנים האחרונות ועוד לא מעט עתידים לצאת לפועל בתקופה הקרובה, מומלץ מכל מי שמחפש דירה בעיר, שימקד את חיפושיו גם בפרויקטים מהסוג הזה.

על פרויקטים של התחדשות עירונית

כאשר מדברים על פרויקטים של התחדשות עירונית בהרצליה ובכלל, מתכוונים ברוב המקרים לאחד מתוך 2 הסוגים העיקריים של פרויקטים אלו: תמא 38 או פינוי בינוי. פרויקט תמא 38, נכנס לתוקף בשנת 2005, כשהמטרה מאחוריו היא לחזק מבנים ישנים ולהכין אותם להתמודד עם מצב של רעידת אדמה חזקה. בכדי לקחת חלק בפרויקט, על אותם הבניינים לעמוד בתנאים מסוימים כמו: היתר בניה שהוצא בשנת 1980 לכל המאוחר, אי עמידה בתקן הייעודי לעמידות מפני רעידות אדמה, מבנים בעלי 2 קומות ומעלה ובשטח אשר עולה על 400 מר ועוד.. בפרויקט מהסוג הזה, בעלי הדירות באותם מבנים אמורים ליהנות מתוספת בנייה של עד ל-25 מר לדירה – ממד ומרפסת. הטבות נוספות הן התקנה של מעלית חדשה או שיפוץ הקיימת, הוספת מקומות חניה, שיפוץ של כל האזורים המשותפים ושדרוג התשתיות בבניין. היזם או הקבלן של הפרויקט זוכה לקבל את האפשרות לבנות תוספת של יחידות דיור בבניין – ברוב המקרים, הוא יוכל ליהנות מתוספת של בין קומה וחצי לבין 2 וחצי קומות. הטבה נוספת אשר ניתנת לקבלן באה לידי ביטוי בפטור מתשלום של היטל השבחה. עכשיו, מכיוון שהרצליה נחשבת לעיר מבוקשת וככזאת, המחירים של הדירות בה הם יחסית גבוהים, להרבה קבלנים יש אינטרס להוציא אל הפועל פרויקטים שכאלו – מכיוון שהתמורה שהם יקבלו בעבור הדירות אותם הם ייבנו תהיה גבוהה יותר זאת אחת הסיבות, שיש לא מעט פרויקטים שכאלו בהרצליה. בעוד שפרויקט תמא 38 יכול לכלול בניין אחד בלבד, פרויקט פינוי בינוי, יבוצע בדרך כלל במספר בניינים אשר נמצאים באותו השטח.

ההבדלים בין פרויקט פינוי בינוי לתמא 38/2

בהליך של פינוי בינוי, הורסים את הבניינים הישנים ובונים במקומם בניינים חדשים (כאשר בתקופת הפרויקט הדיירים משוכנים במגורים חליפיים, עד להשלמתו). במסגרת פרויקט פינוי בינוי, הדיירים עתידים ליהנות מדירה חדשה ומודרנית, אשר ממוקמת בבניין חדש ומרשים. הדירה אותה הם יקבלו תהיה מרווחת יותר ומרשימה יותר (וכמובן, גם יקרה יותר) והקבלן עתיד ליהנות מאפשרות לבנות יחידות דיור נוספות (ברוב המקרים, על כל יחידת דיור אחת הוא יוכל לבנות 3). חשוב לציין, שבנוסף לפרויקט תמא 38, ישנו גם את פרויקט תמא 38/2 ופרויקט זה, מזכיר במידה רבה את הפינוי בינוי – גם כאן, המבנה הקיים נהרס ובמקומו נבנה בניין חדש. יחד עם זאת, יש גם הבדלים בין 2 הפרויקטים. ההבדל הראשון והמרכזי ביותר, יבוא לידי ביטוי במשך הפרויקט – פרויקט תמא 38/2 יותר פשוט ליישום ולכן, הוא בדרך כלל יסתיים מהר יותר מפרויקט פינוי בינוי – בעוד שבפרויקט תמא 38/2 ניתן להוציא היתר תוך כשנה, בפרויקט פינוי בינוי זמן הוצאת ההיתר יכול להגיע גם עד ל-5 שנים. הבדל נוסף הוא בתוספת של יחידות הדיור הניתנות ליזם/ קבלן – בפרויקט תמא 38/2 מספר היחידות החדשות ינועו ברוב המקרים בין 18 ל-25 בפרויקט פינוי בינוי הקבלן נהנה לעיתים מתוספת של מאות יחידות דיור. חשוב לציין שבכל אחד מהפרויקטים של ההתחדשות העירונית, כל הצדדים אמורים לצאת מורווחים. יחד עם זאת, בכדי שזה אכן יקרה, יש לוודא שהפרויקט מתבצע בצורה הנכונה: שהקבלן או היזם הינו אמין ומקצועי בתחום, שיש עורך דין מנוסה שמלווה את הפרויקט, שהרוב המוחלט של בעלי הדירות מעוניינים שהפרויקט יצא אל הפועל ולמעשה, שכל האינטרסים של כל הנוגעים בדבר נשמרים בצורה המיטבית, לכל אורך הפרויקט – וזה נכון כמובן לא רק על פרויקטים של התחדשות עירונית בהרצליה, אלא על פרויקטים בכל הארץ.

נתונים על פרויקטים של התחדשות עירונית בהרצליה

העיר הרצליה נחשבת לראשונה בין הערים באזור השרון, מבחינת כמות היתרי הדירה אשר ניתנו בה בשנת 2019, למטרת פרויקטים של התחדשות עירונית. עפ אותם הנתונים באותה השנה ניתנו היתרים ללא פחות מ-719 דירות בפרויקטים של תמא 38. הישג נוסף של העיר בתחום לשנת 2019, הוא עובדת היותה במקום השלישי בארץ במספר הדירות אשר נמכרו בה בתוך פרויקטים של התחדשות עירונית – באותה השנה נמכרו בשטחה כ-230 דירות שכאלו. ניתן להסיק מכך, שבשנים הקרובות ועוד ועוד פרויקטים שכאלו יצאו לפועל בעיר, מה שיכול להוות כחדשות טובות עבור כל מי שמעוניין לרכוש דירה חדשה בעיר ומתקשה למצוא מענה על מבוקשו.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן